Friday, October 10, 2008

Ternakan Ikan Keli Kanvas


Kolam Keli Kanvas Laman Flora Enterprise


Pada Jan 2008 Laman Flora Enterprise telah memulakan projek penternakan ikan keli di dalam kanvas . Projek ini diusahakan diatas sebuah tanah terbiar seluas 1 ekar.

Laman Flora Enterprise beroperasi sebagai pemangkin kegiatan ekonomi di sektor pertanian dan penternakan bagi kawasan luar bandar. Tambahan pula lokasi perniagaan yang strategik dan dilengkapi dengan sistem dan teknologi moden dapat menjadi daya penggerak pembangunan ekonomi bagi kawasan luar bandar yang ketandusan pengetahuan tentang teknologi.

Penggunaan teknologi ini telah meningkatkan kualiti dan kuantiti ternakan ikan keli sekaligus menambah kadar keuntungan yang diperolehi dari setiap kanvas. Ikan yang diternak juga mempunyai kadar tumbesaran yang baik dan tahan penyakit. Penggunaan kanvas sebagai kawasan ternakan juga banyak memberikan manfaat seperti pengurusan yang lebih mudah, penggunaan tanah yang minimum dan dapat mengurangkan kos.

Disamping membekalkan ikan keli kanvas yang bersih, suci dan halal, Laman Flora Enterprise juga merupakan pembekal peralatan ternakan keli kanvas, benih ikan keli , makanan ikan serta khidmat nasihat.

Untuk sebarang urusan boleh hubungi Laman Flora Enterprise di talian : 012-4907405 ( Khairul) dan 017-4690081 ( Sani).

No comments: